شرکت داده پردازان تکین راد
منو موبایل

شرکت داده پردازان تکین راد

12333

بهینه سازی تصاویر وب سایت

تصاویر بزرگ باعث کاهش سرعت صفحات وب شما می شود که تجربه کاربری نامطلوب ایجاد می کند. بهینه سازی تصاویر وب سایت فرآیند کاهش اندازه فایل، با استفاده از یک افزونه یا اسکریپت است که  باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحه می شود.

ترفندها و تکنیک هایی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد اندازه فایل تصویری را کاهش دهید و در عین حال کیفیت آنها را نیز حفظ کنید و در وب سایت خود قرار دهید.پس بیایید به نحوه قالب بندی تصاویر  بدون اینکه از زیباییشان کاسته شود و همچنین نحوه بهینه سازی تصاویر وب سایتتان  و بهتر شدن عملکرد آن در این مقاله از داده پردازان تکین راد نگاهی بیندازیم.

بهینه سازی تصاویر وب
بهینه سازی تصاویر وب سایت

مزایای قالب بندی تصاویر

 اول اینکه چرا باید تصاویر خود را قالب بندی کنید؟ مزایای آن چیست؟ بهینه سازی تصاویر وب سایت شما فواید زیادی دارد. طبق آرشیو HTTP، از نوامبر ۲۰۱۸، تصاویر به طور متوسط ​​۲۱٪ از وزن کل صفحه وب را تشکیل می دهند.بنابراین وقتی نوبت به بهینه سازی سایت  می رسد، پس از محتوای ویدیویی، تصاویر اولین جایی هستند که باید شروع به بهینه سازی کنید.

بهینه سازی تصاویر وب سایت از اسکریپت ها و فونت ها مهم تر هستند.از قضا، بهینه‌سازی تصویر زیبا یکی از ساده‌ترین موارد برای پیاده‌سازی است و تاثیر زیادی دارذ ، با این حال بسیاری از صاحبان وب‌سایت این موضوع را نادیده می‌گیرند.

حجم تصاویر
وزن قسمت های مختلف در هر صفحه وب

مزایای اصلی بهینه سازی  تصاویر وب سایت

  • سرعت بارگذاری صفحه شما را بهبود می بخشد .اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، بازدیدکنندگان شما ممکن است از انتظار خسته شوند و به سراغ سایت دیگری بروند.
  •   با ترکیب  یک سئو عالی ، سایت شما را بهبود می بخشد. سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت. فایل های بزرگ سرعت سایت شما را کاهش می دهند و موتورهای جستجو از سایت های کند متنفرند.
  •  ایجاد پشتیبان سریعتر خواهد بود.
  •  اندازه فایل های تصویری کوچکتر، از پهنای باند کمتری استفاده می کنند. شبکه ها و مرورگرها راحت تر سایت شما را بالا می آورند.
  • به فضای ذخیره سازی کمتری در سرور شما نیاز دارد (این بستگی به تعداد تصویر بند انگشتی شما دارد)  

 نحوه بهینه سازی تصاویر  وب سایت

هدف اصلی ازبهینه سازی تصاویر وب سایت، یافتن تعادل بین کمترین اندازه فایل و کیفیت قابل قبول است.روش های بسیاری برای بهسنه سازی تصاویر وب وجود دارد. یکی از محبوب ترین راه ها فشرده سازی آنها قبل از آپلود در وردپرس است. معمولاً این کار را می توان در ابزاری مانند Adobe Photoshop یا Affinity Photo انجام داد.

دو مورد اصلی که باید در نظر بگیرید فرمت فایل و نوع فشرده سازی است که استفاده می کنید. با انتخاب ترکیب مناسب فرمت فایل و نوع فشرده سازی می توانید اندازه تصویر خود را تا ۵ برابر کاهش دهید. شما باید با هر تصویر یا فرمت فایل آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر عمل می کند.

۱.فرمت فایل مناسب را انتخاب کنید

۲.مراقب کیفیت فشرده سازی در مقابل اندازه باشید

۳.از ابزارها و برنامه های بهینه سازی تصویر استفاده کنید

۴.تغییر اندازه تصاویر متناسب

بهینه سازی تصاویر وب با کیفیت
بهینه کردن تصاویر بدون افت کیفیت

کتابخانه رسانه خود را تمیز کنید

 اگر به دنبال ابزاری برای صرفه جویی در فضا و همچنین پاکسازی کتابخانه رسانه خود هستید، می توانید از Media Cleaner برای یافتن فایل های رسانه ای استفاده نشده استفاده کنید. این افزونه تمام فایل های رسانه ای شما را اسکن می کند و موارد استفاده نشده را در داشبورد Media Cleaner فهرست می کند تا بتوانید آنها را مرور و حذف کنید. 

 از پلاگین های بهینه سازی تصویر وب سایت  می توانید استفاده کنید. 

خوشبختانه، با وردپرس، لازم نیست تمام قالب‌بندی یا فشرده‌سازی را با دست انجام دهید. می توانید از افزونه ها استفاده کنید تا حداقل برخی از کارها را به صورت خودکار برای شما انجام دهند.چندین پلاگین وجود دارد که به صورت خودکار فایل های تصویری شما را هنگام آپلود آنها بهینه می کنند. آنها حتی تصاویری را که قبلا آپلود کرده اید بهینه می کنند.

استفاده از افزونه ها یک ویژگی مفید است  به خصوص اگر یک وب سایت پر از تصاویر دارید. در اینجا  برخی از بهترین پلاگین ها برای قالب بندی تصاویر شما که باعث عملکرد بهتر سایتتان می شود لیست کرده ایم.اما این نکته را هم در نظر بگیرید که فقط به  افزونه ها اعتماد نکنید.

به عنوان مثال، شما نباید تصاویر ۲ مگابایتی را در کتابخانه رسانه وردپرس خود آپلود کنید. این باعث می شود فضای دیسک میزبان وب شما  سریع مصرف شود.بهترین روش این است که اندازه تصویر را از قبل در ابزار ویرایش عکس  تغییر دهید و سپس آن را آپلود کنید و از یکی از پلاگین های زیر برای کاهش بیشتر حجم آن استفاده کنید.  

  1. Imagify Image Optimizer
  2. ShortPixel Image
  3. Optimole
  4. Optimus Image Optimizer
  5. WP Smush
  6. TinyPNG (also compressed JPGs)
  7. ImageRecycle
  8. EWWW Image Optimizer
  9. Optimizer

مزایای استفاده از تصاویر با فرمت SVG

 توصیه دیگر این است که از فایل های SVG در کنار سایر تصاویر خود استفاده کنید. SVG یک فرمت است که برای لوگوها، نمادها، متن و تصاویر ساده عالی عمل می کند. در اینجا چند دلیل وجود دارد:

  • SVG ها به طور خودکار هم در مرورگرها و هم در ابزارهای ویرایش عکس مقیاس پذیر هستند. این باعث تحقق رویای طراحان وب و گرافیست ها می شود! 
  • گوگل SVG ها را فهرست می کند، به همان روشی که PNG و JPG را لیست میکند، بنابراین لازم نیست نگران سئو باشید.         
  •  SVG ها معمولا (نه همیشه) در اندازه فایل کوچکتر از PNG یا JPG هستند. این می تواند منجر به بارگذاری سریعتر شود.

سخن آخر

هنگامی که تصاویر خود را برای عملکرد بهتر قالب بندی کردید و بهترین روش را برای این کار انتخاب کردید، سایت شما توسط موتورهای جستجو، مرورگرها و شبکه ها بیشتر پسندیده می شود و برای خوانندگان شما سریعتر بارگذاری می شود.پس بهینه سازی تصاویر وب سایت  را فراموش نکنید. 

برای مشاوره طراحی سایت و سئو با شرکت داده پردازان تکین راد در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
سفارش تولید محتوا برای سایت

سفارش تولید محتوا۱

تولید محتوا به ایجاد و ارائه مطالب تازه و ارزشمند برای جلب توجه مخاطبان می‌پردازد. این محتواها می‌توانند شامل متون، …

3 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت برای نمایندگان بیمه پشتیبانی و ارتباط

طراحی سایت برای نمایندگان بیمه

در دنیای مدرن امروز، طراحی سایت برای نمایندگان بیمه به دنبال افزایش کارآمدی و بهبود تجربه مشتریان خود از طریق …

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی حرفه‌ای

مقدمه: طراحی سایت شخصی حرفه‌ای  به عنوان یک صفحه مجازی برای ارائه خدمات، محصولات یا اطلاعات شخصی یک فرصت بزرگ …

4 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *