شرکت داده پردازان تکین راد
منو موبایل

شرکت داده پردازان تکین راد

12333

طراحی وب سایت و سئو(۸ نکته برای بهینه سازی)

با توجه به اینکه طراحی با جنبه‌های بصری ارتباط دارد و سئو بر نحوه یافتن سایت تأثیر می‌گذارد، ممکن است به نظر برسد که سئو و طراحی وب طرف‌های جداگانه‌ای از یک معادله هستند.این تا حدی درست است . طراحان و سئوکارها وظایف بسیار متفاوتی را انجام می دهند و نباید انتظار داشته باشید که یکی کار دیگری را انجام دهد.

با این حال، این بدان معنا نیست که سئو و طراحی وب با هم کار نمی کنند.این دو با هم می‌توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سود شرکت شما داشته باشند.به همین دلیل است که اگر به طراحی یا طراحی مجدد سایت فکر می‌کنید، مهم است که بدانید چرا طراحی وب‌سایت و سئو مهم هستند  و این برای سایت شما چه معنایی دارد.با این مقاله از وب سایت تکین راد با ما همراه باشید.

مراحل بهینه سازی وب سایت
بهینه سازی وب سایت

چرا طراحی سایت و سئو اهمیت دارد ؟

  • طراحی وب می‌تواند سئوی شما را پاک کند یا به آن آسیب برساند:

بسیاری از شرکت‌ها یک سایت کاملاً جدید راه‌اندازی می‌کنند – یا به یک نام دامنه جدید تغییر نام می‌دهند – و می‌بینند که پیشرفت سئوی آنها یک شبه ناپدید می‌شود زیرا فراموش کرده‌اند که تغییر مسیرهای ۳۰۱ را تنظیم کنند. ریدایرکت ۳۰۱ به موتورهای جستجو می گوید که کجا یک صفحه جابجا شده را پیدا کنند.

  •  سئو می‌تواند بر طراحی وب شما تأثیر بگذارد:

وقتی بهترین شیوه‌های سئو مرتبط با طراحی وب، مانند بهینه‌سازی سرعت صفحه و معماری سایت را در نظر می‌گیرید، اغلب متوجه می‌شوید که این عوامل مستقیماً بر نحوه طراحی سایت شما تأثیر می‌گذارند. از سئو رد شوید، و برای رتبه بندی در جایی که می خواهید تلاش خواهید کرد.

۸ فاکتور برای بهینه سازی طراحی وب سایت و سئو

اکنون که ارتباط بین طراحی وب و سئو را درک کردید، بیایید نگاهی به جنبه های خاص سایت شما که تحت تأثیر هر دو قرار می گیرند و اینکه چگونه می توانید آنها را برای طراحی وب سایت سئو بهینه کنید، بیاندازیم. عناصر اصلی طراحی سایت شما البته باید توسط طراح شما تعیین شود. با این حال، در اینجا چند نکته وجود دارد که آنها باید برای اهداف سئو در نظر داشته باشند:

۱-کد

طراحان در مورد کدی که برای ارائه عناصر اصلی طراحی سایت شما استفاده می کنند، چند گزینه دارند. بیشتر آنها به HTML و CSS پایبند هستند و دلیل خوبی هم دارد.اگرچه سایت های فلش ممکن است جالب به نظر برسند، اما بهینه سازی آنها بسیار دشوار است و در نتیجه شانس زیادی برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو ندارند.

۲. سازگاری با موبایل

تعداد فزاینده ای از کاربران اینترنت سایت ها را در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه مرور می کنند و سایت شما باید برای همه آنها قابل دسترسی باشد. این نه تنها تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کند، بلکه به شانس شما برای رتبه‌بندی خوب کمک می‌کند اکنون که سازگاری با تلفن همراه یک عامل رتبه‌بندی برای Google است. 

۳. خوانایی

اگرچه طراحان ممکن است در درجه اول بر عناصر غیر متنی سایت شما تمرکز کنند، مهم است که فونت ها و اندازه هایی را انتخاب کنند که خواندن آن برای بازدیدکنندگان شما آسان باشد.

۴. نام فایل

همه تصاویر شما باید دارای نام فایل های توصیفی و منطقی باشند. اگرچه ممکن است کمی بیشتر از گذاشتن نام‌هایی مانند «IMG_0035.jpg» به کار بیشتری نیاز داشته باشد، این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تصاویر شما را «ببینند» و آنها را در متن قرار دهند.

۵. اندازه فایل

اگرچه تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا مطمئناً از نظر بصری جذاب هستند، طراح شما باید سعی کند اندازه فایل را تا حد امکان کوچک نگه دارد. فایل های بزرگ می توانند زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهند، که نه تنها تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهد، بلکه نرخ پرش شما را نیز افزایش می دهد و به رتبه بندی شما آسیب می رساند.

۶. تگ های Alt

تصاویر شما علاوه بر نام فایل‌ها، باید تگ‌های جایگزین نیز داشته باشند. این توصیفات به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه را که به تصویر کشیده می شود، تعیین کنند و کاربران می توانند زمانی که ماوس را روی یک تصویر قرار می دهند، آن را بخوانند.برچسب‌های Alt همچنین به کاربران کم بینا (و کاربرانی که مرورگرهایشان فایل‌های شما را پشتیبانی نمی‌کند) کمک می‌کند تا بفهمند چه چیزی نشان داده می‌شود، که به دلایل دسترسی مهم است.

۷. ناوبری

ناوبری یکی از مهم ترین اجزای یک تجربه کاربری عالی است و به همین دلیل باید آن را ساده نگه دارید. هر چه بازدیدکنندگان سایت شما راحت تر بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، احتمال تبدیل آنها بیشتر می شود.

۸. ساختار URL

هر یک از صفحات شما باید یک URL توصیفی داشته باشد که محتوای صفحه را توصیف کند. کلمات باید با خط فاصله تقسیم شوند (نه زیر خط)، و می توانید چند کلمه کلیدی مرتبط را وارد کنید. آدرس‌های اینترنتی با کلمات توصیفی (برخلاف اعداد و حروف تصادفی) به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات شما را درک کنند و همچنین به خاطر سپردن آن‌ها برای بازدیدکنندگان سایت شما آسان‌تر خواهد بود. 

استفاده از url مناسب

 

چند سوال در مورد طراحی سایت و سئو:

طراحی سایت و سئو چگونه به هم مرتبط هستند؟

در نهایت، هدف هر دو طراحی وب و سئو ارائه یک تجربه عالی به کاربران است. بنابراین در حالی که طراحان بیشتر بر اجزای زیبایی‌شناختی یک سایت تمرکز می‌کنند و سئوکاران بیشتر بر جنبه‌هایی تمرکز می‌کنند که به آن کمک می‌کند رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کند، نتیجه مطلوب یکسان است: سایتی که به بازدیدکنندگان آنچه می‌خواهند می‌دهد و به موفقیت کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

طراحی سایت مهمتر است یا سئو؟

بسیاری از صاحبان سایت فکر می کنند که طراحی عالی می تواند بیشتر از سئوی بد باشد یا برعکس، و می خواهند بدانند کدام یک مهم تر است. با این حال، پاسخ هیچ کدام نیست. به بیان ساده، سئوی قوی چیزی است که کاربران را به سمت سایت شما می کشاند و طراحی عالی چیزی است که آنها را در آنجا نگه می دارد.  

 سخن پایانی

با توجه به مطالب بالا به این نتیجه میرسیم که طراحی سایت و سئو دو جزء جدا نشدنی در ایجاد یک سایت موفق هستند . تیم داده پردازان تکین راد با سال ها تجربه در این حوزه در زمینه آموزش ، طراحی سایت و سئو و پشتیبانی سایت فعالیت دارد و دارای سابقه ای درخشان می باشد.

 
مطالب مرتبط
طراحی سایت برای نمایندگان بیمه پشتیبانی و ارتباط

طراحی سایت برای نمایندگان بیمه

در دنیای مدرن امروز، طراحی سایت برای نمایندگان بیمه به دنبال افزایش کارآمدی و بهبود تجربه مشتریان خود از طریق …

4 دقیقه مطالعه مشاهده

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت طراحی وب سایت فرایندی است که شامل طراحی و ایجاد صفحات وب و سیستم های قابل تعامل …

4 دقیقه مطالعه مشاهده

Elementor #4732

< 1 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *