شرکت داده پردازان تکین راد
منو موبایل

شرکت داده پردازان تکین راد

12333

۱۰ نکته برای طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

این روزها، ما تقریباً همه کارهایمان را آنلاین انجام می دهیم مخصوصاَ خرید از وب سایت فروشگاه  اینترنتی، به همین دلیل است که در حال حاضر بهترین راه فروش محصولاتتان از طریق وب سایت فروشگاه  اینترنتی است.

امروزه، اگر چیزی می فروشید – خواه کفش های کتانی، سس سالاد یا هر چیز دیگر – باید همراه با تجارت الکترونیک شوید. یک وب سایت فروشگاه اینترنتی به شما این فرصت را می دهد که برند خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید، اما فقط در صورتی که طراحی وب سایت مناسبی داشته باشید. با  داده پردازان تکین راد همراه باشید تا نکات طراحی فروشگاه اینترنتی را با هم بررسی کنیم.

وب سایت فروشگاه اینترنتی
خرید از وب سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی  در هنگام ایجاد یک وب سایت فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. طراحی وب تجارت الکترونیک خوب به معنای استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند، تجربه کاربری عالی ارائه دهد و فروشگاه شما را در بهترین حالت ممکن ارائه دهد.

بنابراین، نه تنها سایت شما باید خوب به نظر برسد و حس برند بودن داشته باشد، بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را نیز به سمت خرید محصولاتتان سوق دهد. اما دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟ سایت فروشگاه اینترنتی شما باید چگونه باشد تا فروش محصولاتتان به حداکثر برسد؟

برای اطلاعات تخصصی تر به مقاله ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس مراجعه کنید.

 ۱۱ نکته برتر طراحی وب فروشگاهی

 

۱٫ سادگی ظاهری وب سایت فروشگاه اینترنتی

یکی از قوانین مهمی که باید سایت فروشگاهی شما داشته باشد سادگی است وقتی صحبت از طراحی یک وب سایت فروشگاه اینترنتی می شود، سادگی همیشه بهتر است. هرچه عناصر بیشتری در صفحه داشته باشید (رنگ‌ها! تبلیغات بنری!  پاپ‌آپ‌ها!)، مشتری ها گیج می شوند و پا به فرار میگذارند.شما به تعداد زیادی رنگ و اعلان در وب سایت فروشگاهی خود نیاز ندارید،شلوغی وب سایت تنها کاری که انجام می دهند این است که باعث حواس پرتی شود. طراحی باید شفاف، تمیز و ساده باشد و تمرکزش بر فروش محصولات باشد.

سادگی در طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی
طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی با طاهری ساده

۲٫ برندسازی

برندسازی را در اولویت قرار دهید،وقتی نوبت به خرید آنلاین می‌رسد، مردم می‌خواهند از برندهای معتبر خرید کنند، نه از سایت‌های فروشگاه اینترنتی بدون نام و نشان که به نظر می‌رسد تلاششان فقط برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری شماست.اگر می‌خواهید اعتمادی را ایجاد کنید که برای فروش در فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید، باید فکری جدی برای برندسازی خود داشته باشید.

نام تجاری شما مانند DNA تجارت الکترونیک شماست. به این معنی  که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید، در مورد چه چیزی هستید، و اینکه چگونه از رقبای خود متفاوت هستید، این نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مخاطبان شما و افزایش فروش دارد. برای اطلاع بیشتر به مقاله ی برندینگ در سایت داده پردازان تکین راد مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی خود ببرید، زمانی را برای تعریف برند خود اختصاص دهید. برندینگ به ایجاد اعتماد مخاطبان شما کمک می کند و  این فرآیند فروش بالا را به همراه خواهد داشت.

فرآیند برندینگ
فرآیند برندینگ

 ۳-استفاده از رنگ های درست

انتخاب رنگ برای سایت فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است ،چیزی بیش از گفتن “خب، قرمز رنگ مورد علاقه من است، پس… بیایید همه چیز را قرمز کنیم!” رنگ ابزار بسیار قدرتمندی است. رنگ ها باید با استفاده از روانشناسی رنگ انتخاب شوند.رنگ‌های مختلف می‌توانند احساسات، عواطف و اقدامات متفاوتی را در افراد القا کنند.

برای مثال،رنگ قرمز برای دکمه ی خرید مشوق خرید کردن است. بر اساس روانشناسی رنگ، قرمز الهام بخش احساسات هیجان و اشتیاق است  و مطالعات نشان می دهد که قرمز کردن دکمه می تواند تبدیل ها را تا ۳۴ درصد افزایش دهد.یا  رنگ آبی نه تنها یک رنگ محبوب جهانی است، بلکه نشان داده شده است که احساس اعتماد را افزایش می دهدبه همین دلیل است که رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگوها ظاهر می شود.رنگ مناسب می تواند تاثیر زیادی بر طراحی و فروش فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.

روانشناسی رنگ ها در طراحی وبسایتت فروشگاه اینترنتی
روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

۴٫ استفاده از عکس های با کیفیت

در دنیای طراحی وب، این یک حقیقت است که تصاویر باعث افزایش تبدیل می شوند (به عنوان مثال، یک مطالعه موردی اخیر نشان داد که گنجاندن تصاویر مرتبط بیشتر در طراحی وب سایت باعث افزایش بیش از ۴۰٪ تبدیل می شود). و این در مورد فروشگاه های اینترنتی حتی بیشتر صادق است.

گرفتن تصاویر حرفه ای از همه محصولات شما (و داشتن تصاویری از محصول شما از زوایای مختلف) کمک زیادی به ایجاد اعتماد در مشتریان شما می کند. اگر آن‌ها مطمئن باشند که چه چیزی می‌خرند، به احتمال زیاد خرید می‌کنند. اما اگر هیچ تصویری از محصولی که می‌خواهند بخرند وجود نداشته باشد (یا فقط یک تصویر با کیفیت پایین)، آن‌ها برای دچار تردید بیشتری میشوند و در نتیجه تبدیل‌های شما کاهش می‌یابد.

استفاده عکس با کیفیت در طراحی سایت
نمونه عکس با کیفیت برای وب سایت فروش خودرو

۵-محتوای جذاب در مورد محصولات فروشگاه اینترنتی

توضیحات طولانی برای محصولات در سایت فروشگاهی فایده ای ندارد،هیچکس آن را نمی خواند.تحقیقات نشان می دهد که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت تنها حدود ۲۰ درصد از متن را در هر صفحه وب می خوانند. به جای خواندن کلمه به کلمه محتوا، آنها به سادگی متن را به دنبال اطلاعات کلیدی اسکن می کنند،محتوا باید کوتاه و قابل فهم و برای مخاطب جذاب باشد.

قرار دادن جزییات محصول در وبسایت
قرار دادن جزییات محصول

۶-طراحی وب سایت حرفه ای

اساس یک سایت فروشگاه اینترنتی این است که شما از بازدیدکنندگان وب سایت خود می خواهید چیزی از شما خریداری کنند. و در نتیجه، از آنها می‌خواهید که اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری خود را تحویل دهند و از طریق درگاه پرداخت برایتان پول واریز کنند اگر وب سایت حرفه ای و بی نقصی نداشته باشید این امر امکان پذیر نیست.

اگر می‌خواهید برای مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید، سرمایه‌گذاری در یک وب‌سایت حرفه‌ای ضروری است  و اگر می‌خواهید فروشگاه اینترنتی شما موفق شود، ایجاد این اعتماد ضروری است. نکته این است که اگر می‌خواهید مشتریانتان شما را جدی بگیرند، باید به آنها نشان دهید که خودتان را جدی می‌گیرید و تنها راه برای انجام این کار طراحی وب حرفه‌ای است.برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی ۸ نکته طراحی سایت حرفه ای داده پردازان تکین راد مراجعه کنید.

 ۷-دارا بودن قسمت نظرات و رتبه دهی

در بخشی از قسمت وب سایت فروشگاهی باید گزینه ی ثبت نظر و امتیاز دهی وجود داشته باشد. (و سپس تا جایی که می توانید نظرات ۵ ستاره را دریافت کنید).مشتریان بتوانند عکس محصول ارسالی شما را با توصیفی از آن در سایت شما درج کنند.هرچه بازدیدکنندگان وب‌سایت شما بیشتر ببینند که افراد دیگر تجربه خرید مثبتی از سایت شما داشته‌اند (چه از طریق بررسی یا توصیفات) قابل اعتمادتر ظاهر می‌شوید – و در نتیجه تبدیل‌های شما بیشتر می‌شود. 

قسمت نظرسنجی کاربران

۸-داشتن دسته و زیر دسته محصولات

اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قبل از اینکه محصول مورد نظر خود را پیدا کنند، مجبور باشند روی ده منوی مختلف کلیک کنند، سریعاً آن را می بندند و مستقیماً به سایت رقیب مراجعه می‌کنند.جستجوی محصولات و فیلتر کردن محصولات بر اساس مواردی مانند رنگ، اندازه یا نوع محصول را برای مشتریان راحت تر است. هرچه پیمایش دسته‌ها و صفحات آسان‌تر باشد، مشتریان شما راحت‌تر می‌توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و خرید آسان‌تر برای آن‌ها خواهد بود.

۹-پرداخت آسان

طراحی صفحه پرداخت باید تمیز، ساده و آسان برای پیمایش باشد. مشتریان و مخاطبان باید این امکان را داشته باشند که در سایت به راحتی ثبت نام کنند. همه چیز در مورد فرآیند کاملاً واضح باشد برای پردازش خرید به چه اطلاعاتی نیاز است یا از (و کجا باید آن را وارد کنند).

گزینه های مختلف حمل و نقل موجود (و چقدر هزینه دارند) و در صورت بروز مشکل در آنها چه باید کرد. سفارش دهید یا نیاز به بازگشت دارندبه طور خلاصه، اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند، فرآیند پرداخت باید آسان و شفاف باشد.

پرداخت آسان
پرداخت صورت حساب آسان

۱۰-پاسخگو باشد

موبایل به عنوان محبوب ترین راه برای گشت و گذار در اینترنت از دسکتاپ پیشی گرفته است.امروزه بسیاری از افراد برای خرید محصولات از موبایل استفاده میکنند و این نکته ی مهمی است که سایت فروشگاهتان پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد.

نتیجه گیری

طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیک می تواند دشوار باشد، و جذب اطمینان خریداران و تبدیل کردنشان به مشتریان وفادار کاری سخت تر برای اینکار باید وبسایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشید که نکات گفته شده در آن کاملا رعایت شود تا یک وب سایت فروشگاهی شگفت انگیز داشته باشید .

شرکت داده پردازان تکین راد با سال ها تجربه در زمینه ایجاد فروشگاه های اینترنتی در سراسر ایران برای افرادی که خواهان داشتن وب سایت فروشگاه اینترنتی پکیج های متنوعی در نظر گرفته است.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. 

مطالب مرتبط
طراحی سایت برای نمایندگان بیمه پشتیبانی و ارتباط

طراحی سایت برای نمایندگان بیمه

در دنیای مدرن امروز، طراحی سایت برای نمایندگان بیمه به دنبال افزایش کارآمدی و بهبود تجربه مشتریان خود از طریق …

4 دقیقه مطالعه مشاهده

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت طراحی وب سایت فرایندی است که شامل طراحی و ایجاد صفحات وب و سیستم های قابل تعامل …

4 دقیقه مطالعه مشاهده

Elementor #4732

< 1 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *