شرکت داده پردازان تکین راد
منو موبایل

شرکت داده پردازان تکین راد

12333

طراح سایت حرفه ای-۱۲ نکته که طراح سایت حرفه ای باید بداند!

برای نوشتن آهنگ نیازی به دانستن تئوری موسیقی ندارید و اگر هرگز در کلاس هنر شرکت نکرده اید، همچنان می توانید نقاشی بکشید. برخی از ما ممکن است یک توانایی هنری ذاتی داشته باشیم، اما دانستن اصول اولیه می تواند توانایی ایجاد طرحی حساب شده و منحصر به فرد ایجاد کند.

در این مقاله از داده پردازان تکین راد چند نکته که باید یک طراح سایت حرفه ای به آن تسلط داشته باشد را بررسی میکنیم تا با استفاده ازین نکات یک طراح سایت حرفه ای ،بتواند  از نظر علمی و روانشناسی طراحی منحصر به فردی را ارائه دهد.

مهارت های طراح سایت حرفه ای
مهارت های طراح سایت حرفه ای

نکاتی که باید طراح سایت حرفه ای باید بداند:

 

۱-تایپوگرافی

به عنوان یک طراح سایت حرفه ای، باید بدانیم انتخاب بهترین فونت برای ارائه پیام بسیار اهمیت دارد.انتخاب فونت مناسب از بین تمام فونت هایی که وجود دارد می تواند برای یک طراح جدید سخت باشد. حروف‌های تزئینی بیشتر باید به‌طور محدود به عنوان تزئین استفاده شوند.و برای انتخاب فونت بدنه ی محتوا از فونت های مخصوص به خود باید استفاده کرد. طراح سایت حرفه ای تفاوت بین سبک های تایپ و محل استفاده از آنها را می دانند.

۲-ترکیب بندی

چیدمان متن، جلوه های بصری و دیگر عناصر هم هدفی هنری و هم کاربردی دارد. هماهنگی بصری یک طرح و سازماندهی ایده ها باید وجود داشته باشد. محتوای مهم باید توجه ما را جلب کند و عالی به نظر برسد.یک چیدمان خوب شامل ایجاد تعادل با  فضای سفید و عناصر متناسب است.

به طراحی اطراف خود توجه کنید. وب سایت ها، نقاشی ها، صحنه های فیلم، بیلبوردها، هر چه بیشتر از ترکیب بندی خوب آگاه باشید و بتوانید آن را تشخیص دهید، یک طراح سایت حرفه ای می شوید.

۳-تئوری رنگ

مفاهیم اولیه، مانند ترکیب رنگ‌های اصلی برای ایجاد رنگ‌های جدید، به شما کمک می‌کند پالت‌های رنگی دلپذیری بسازید. به عنوان یک طراح، باید با چرخه رنگ و نحوه کارکرد رنگ های مکمل، متضاد و مشابه با هم آشنا باشید.

کمی ناهماهنگی بصری می‌تواند طراحی جالبی ایجاد کند، اما رنگ‌های متضاد نیز می‌تواند یک چیدمان را زشت و ناخوانا کند. متن، فراخوان‌ها و سرصفحه‌ها باید از رنگ‌هایی استفاده کنند که به خوبی با هم تناسب دارند و خوانایی را حفظ کنند. درک و دانستن زمان استفاده از نور و تاریکی، کنتراست و اشباع رنگی نیز از مهارت های مهمی است که یک طراح وبسایت حرفه ای باید بداند.

مهارت استفاده از رنگ مناسب
مهارت استفاده از رنگ مناسب

۴- نرم افزار برای طراحی

 Adobe Illustrator، XD، Photoshop،After effect چند نرم افزار طراحی هستند که طراحان باید با آنها آشنا باشند. شما باید از اصول اولیه ویرایش عکس و توانایی بهینه سازی گرافیک تصاویر و ایجاد لوگو را داشته باشید.

۵- سیستم های مدیریت محتوا (CMS)-HTML-CSS

برای محتوایی که نیاز به به‌روزرسانی منظم دارد، مانند پست‌های وبلاگ، دستور العمل‌ها یا رویدادها، یک CMS روند را ساده‌تر می‌کند. استفاده از CMS برای پیوند دادن داده‌های مرتبط و سفارشی‌سازی قالب‌ها، ایجاد محتوا را بسیار آسان‌تر می‌کند.

  زبان نشانه گذاری HyperText (HTML) مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ایجاد صفحات در وب است و آن چیزی است که برای ایجاد محتوایی استفاده می کنید که هنگام بازدید از سایت شما در پنجره مرورگر ظاهر می شود.

CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets است و برای استایل دادن به محتوای یک صفحه وب با فونت، رنگ، اندازه، فاصله و غیره استفاده می‌شود.

cms
CMS_HTML_CSS

۶- طراحی واکنش گرا

طراحی ریسپانسیو یکی از اجزای اصلی فرآیند توسعه وب است. دستورالعمل‌های طراحی واکنش‌گرا تضمین می‌کنند که HTML، CSS (سبک‌های آبشاری)، و عناصر جاوا اسکریپت مانند منوها، متن و دکمه‌ها واضح و قابل استفاده در همه جا هستند. طراحی ریسپانسیو با داشتن یک چیدمان اصلی کار می کند که متناسب با صفحه نمایش بارگذاری شده تنظیم می شود. اطمینان از ترجمه طرح‌های شما به دستگاه‌های مختلف به آنها کمک می‌کند تا بدون به خطر انداختن تجربه کاربری،وب سایت شما روی دستگاه های مختلف به طور کامل بارگذاری شود.

برای اطلاع از چگونگی ساخت سایت حرفه ای کلیک کنید.

ساخت سایت واکنش گرا
طراحی سایت واکنش گرا

۷٫ طراحی گرافیکی

 طراحی وب سایت و طراحی گرافیک فضای خلاقانه مشابهی دارند. هر دو شامل هنر ساخت تصاویر بصری هستند. اما در حالی که طراحی وب رسانه ای است که در آن تغییرات و به روز رسانی های مداوم، بخشی از هر پروژه است.دانستن مهارت های طراحی گرافیک مجموعه مهارت های شما را کامل می کند. دانستن نحوه ایجاد تایپوگرافی با دست، تصاویر سفارشی، و انواع دیگر شکوفایی خلاقانه، کار طراحی وب شما را بهبود می بخشد.

۸٫ ویرایش عکس

یک تصویر به خوبی انتخاب شده می تواند با افزودن رنگ و وضوح به طراحی کمک کند. حتی عکس های متوسط ​​را می توان با کمی جادوگری در ویرایش عکس زنده کرد. داشتن چشمان تیزبین برای تنظیم مواردی مانند سطوح رنگ، روشنایی، اشباع و کنتراست می‌تواند کمک زیادی به ایجاد عکس‌های درخشان کند.

۹٫ صبر و حوصله 

صبر و حوصله یک مهارت اجتماعی  است. مشتریان طراح نیستند و احتمالاً باید برای طراحی هایی که انجام می دهید و ایده هایی که روی وب سایتشان پیاده می کنید بارها برایشان توضیح دهید. داشتن صبر از شما آدم خوبی برای کار کردن می سازد. هیچ کس نمی خواهد با یک آدم تندرو کار کند. خونسردی یکی از مهارت هایی است که یک طراح سایت حرفه ای باید داشته باشد.

۱۰٫ سازش

 سازش می تواند سخت باشد. شما یک طرح زیبا دارید که برای منحصر به فرد بودنش بسیار زحمت کشیدید. اما اگر مشتری آن را دوست نداشته باشد، ممکن است خیلی عصبانی شوید. این می تواند ضربه دردناکی به اعتماد به نفس شما باشد. از نظر احساسی روی کار خود سرمایه گذاری نکنید. ممکن است ساعت‌ها روی چیزی وقت گذاشته باشید، اما اگر نیازهای مخاطب یا مشتری شما را برآورده نمی‌کند، باید به آن را تغییر دهید.این بدان معنا نیست که باید به هر درخواستی تسلیم شوید و زحمات خود را نادیده بگیرید اگر طراحی شما متناسب با کارکرد کسب و کار آن طرف است سعی کنید مشتری را مجاب کنید.

طراح سایت با حوصله
طراح سایت باید با حوصله و سازشکار باشد.

۱۱- خودآگاهی  

چند نفر از ما ادعا کرده‌ایم که با نرم‌افزاری که در واقع اطلاعات کمی از آن داریم، تخصص داریم؟ یا ادعا می کنیم که یک متخصص سئو هستید یا به ده ها زبان برنامه نویسی مسلط هستید در حالی که ما نیستید؟

بعضی ها می گویند تقلب کن تا وقتی درست کنی. اما اگر دروغ میگویید ، به احتمال زیاد گرفتار خواهید شد.چیزی که توانایی انجام آن را ندارید قول ندهید چون در نهایت منجر به شکست شما می شود..محدودیت های خود را بپذیرید و در حد توانتان پروژه ای را بپذیرید. و همزمان شروع به یاد گیری چیزهای دیگر شوید تا تبدیل به یک طراح سایت حرفه ای شوید.

۱۲-طراحی و نویسندگی

آیا طراحان باید نویسنده باشند؟ و آیا نویسندگان باید در مورد طراحی بدانند؟ درک اینکه چگونه نشتن  و طراحی با هم کار می کنند، شما را در هر دو کار حرفه ای می کند. نوشتن و طراحی عالی برای تأثیرگذاری است. شما باید بتوانید محتوایی را که بیش از حد گزافه گویی دارد را شناسایی کنید و برای ساده‌سازی آن را به نویسنده برگردانید، یا اگر بتوانید بنویسید، ویرایش‌ها را خودتان انجام دهید.توانایی تشخیص نوشتن خوب و آنچه آن را خوب می کند به شما کمک می کند تا مهارت های نوشتاری خود را توسعه دهید.

نتیجه گیری

فرآیند طراحی سایت منوط به یادگیری و تخصص در حوزه های مختلفی است برای اینکه یک طراح سایت حرفه ای باشید باید همیشه در حال یادگیری باشید و همواره خودتان را به روز کنید .امیدوارم با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله از داده پردازان تکین راد مهارت خود را در طراحی سایت بهبود دهید.

مطالب مرتبط
طراحی سایت برای نمایندگان بیمه پشتیبانی و ارتباط

طراحی سایت برای نمایندگان بیمه

در دنیای مدرن امروز، طراحی سایت برای نمایندگان بیمه به دنبال افزایش کارآمدی و بهبود تجربه مشتریان خود از طریق …

4 دقیقه مطالعه مشاهده

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت طراحی وب سایت فرایندی است که شامل طراحی و ایجاد صفحات وب و سیستم های قابل تعامل …

4 دقیقه مطالعه مشاهده

Elementor #4732

< 1 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *